Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi
W ramach naszych usług, w zależności od potrzeb klienta, proponujemy kompleksowe usługi
obsługi nieruchomości mieszkalnych, polegające na:

Zarządzaniu
- zapewniamy odpowiednio wykwalifikowany, posiadający odpowiednie uprawnienia personel zajmujący się zarządzaniem;
- organizacja procesu przygotowania nieruchomości do wynajmu;
- negocjacje dotyczące umów najmu nieruchomości oraz realizacja umowy wynajmu;
- monitorowanie na bieżąco stanu komercjalizacji nieruchomości i kondycji finansowej poszczególnych najemców;
- analiza rynku potencjalnych najemców nieruchomości;
- nadzór nad dostarczaniem i uzupełnianiem przez Użytkowników zabezpieczeń wynikających z umów najmu, w przypadku takich zapisów umownych;
- monitorowanie i egzekwowanie przestrzegania wszelkich zarządzeń oraz regulaminów obowiązujących najemców;
- nadzór realizacji postanowień wynikających z umów najmu m.in. w zakresie indeksacji czynszów, rozliczeń mediów, naliczania i anulowania odsetek;
- składanie oświadczeń o wypowiedzeniu umów najmu nieruchomości w imieniu wynajmującego i zarządzanie procesem wypowiadania umów najmu oraz procesem obejmowania i opuszczania nieruchomości przez najemców;

Obsłudze eksploatacyjnej
- organizacja procesu wydania lub zdania nieruchomości przez najemcę;
- utrzymywanie kontaktów z najemcami, w celu utrzymania jak najlepszego stanu technicznego obiektu, udostępniania powierzchni przez najemcę np. w celu odczytu liczników, przeglądu instalacji zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku — Prawo Budowlane;
- koordynacja działań związanych bezpośrednio z użytkowaniem nieruchomości;
- utrzymywanie kontaktów z najemcami, w tym rozpatrywanie wniosków i skarg, zgłoszeń o awarii;
- prowadzenie ewidencji lokali i najemców, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości;
- zapewnienie obsługi eksploatacyjnej nieruchomości, poprzez nadzór i kontrolę zawartych na rzecz nieruchomości umów z dostawcami mediów oraz w razie konieczności wyszukiwanie nowych usługodawców;
- prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej nieruchomości.

Obsłudze administracyjnej i technicznej
- nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości nieruchomości w trakcie jej wynajmu, jak również po każdym zakończonym wynajmie (bez względu na okres najmu);
- nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie technicznym nieruchomości wraz z instalacjami, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami wykonawczymi oraz innymi mającymi zastosowanie, a także zasadami prawidłowej gospodarki;
- organizacja przeglądów i koniecznych napraw zapewniających prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości;
- nadzór kontrolą warunków bezpieczeństwa nieruchomości w zakresie ochrony przeciwpożarowej, organizacja odpowiednich przeglądów w tym zakresie oraz wyszukiwanie podmiotów do wykonania koniecznych prac z tym związanych;
- nadzór nad zapewnieniem zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków;
- zapewnieni bieżącej obsługi technicznej nieruchomości poprzez dobór podwykonawców oraz nadzór i kontrolę wykonania zawartych na rzecz nieruchomości umów.

Obsłudze finansowej
- realizacja bieżących rozliczeń nieruchomości, monitorowanie płatności i zaległości w płatnościach;
- podejmowanie rozmów z najemcami, kierowanie wezwań do zapłaty, ostatecznych wezwań do zapłaty itp.;
- kontrola prawidłowości otrzymywanych od usługodawców dokumentów finansowych oraz przygotowywanie i realizacja płatności w imieniu wynajmującego,
- prowadzenie bieżącej obsługi księgowej, pozwalającej na wygenerowanie zgodnych z obowiązującym prawem dokumentów finansowych;
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do realizacji płatności z tytułu danin publiczno-prawnych (podatków, ubezpieczeń i innych opłat) obejmujących nieruchomość;
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do prowadzenia sprawozdawczości finansowej;
- przygotowywanie planów finansowych i przedstawianie analiz finansowych związanych z bieżącą eksploatacją nieruchomości, jej stanem technicznym oraz możliwościami rozwoju.

Obsłudze prawnej
- opracowywanie i opiniowanie umów związanych z obsługą eksploatacyjną i techniczną;
- realizacja spraw sądowych związanych z dochodzeniem i późniejszą windykacją należności, dotyczących nieruchomości;
- obsługa i nadzorowanie spraw sądowych związanych z nieruchomością lub innych na podstawie odrębnych ustaleń.
- opracowywanie i opiniowanie uchwał i innych aktów prawnych dotyczących funkcjonowania nieruchomości, np. Regulamin Porządkowy, Regulamin Parkingu itp.