Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi
W ramach naszych usług, w zależności od potrzeb klienta, proponujemy kompleksowe usługi
obsługi wspólnot mieszkaniowych polegające na:

Zarządzaniu
- zapewniamy odpowiednio wykwalifikowany, posiadający odpowiednie uprawnienia personel zajmujący się zarządzaniem;
- sporządzenie i bieżąca aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców oraz przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej,
- monitorowanie i egzekwowanie przestrzegania wszelkich zarządzeń oraz regulaminów obowiązujących mieszkańców i najemców;
- nadzór realizacji postanowień wynikających z umów m.in. w zakresie indeksacji czynszów, rozliczeń mediów, naliczania i anulowania odsetek;
- przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej wraz z przygotowaniem projektów uchwał;
- wydawanie niezbędnych dokumentów w stosunku do właścicieli lokali
- organizacja procesu przygotowania nieruchomości będących w dyspozycji wspólnoty do wynajmu;
- negocjacje dotyczące umów najmu nieruchomości będących w dyspozycji wspólnoty oraz realizacja umowy wynajmu;
- analiza rynku potencjalnych najemców nieruchomości będących w dyspozycji wspólnoty;
- nadzór nad dostarczaniem i uzupełnianiem przez najemców zabezpieczeń wynikających z umów najmu, w przypadku takich zapisów umownych;
- składanie oświadczeń o wypowiedzeniu umów najmu nieruchomości będących w dyspozycji wspólnoty w imieniu wspólnoty i zarządzanie procesem wypowiadania umów najmu oraz procesem obejmowania i opuszczania nieruchomości przez najemców;

Obsłudze eksploatacyjnej
- utrzymywanie kontaktów z właścicielami i/lub najemcami neruchomości, w celu utrzymania jak najlepszego stanu technicznego obiektu, udostępniania powierzchni przez najemcę np. w celu odczytu liczników, przeglądu instalacji zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku — Prawo Budowlane;
- koordynacja działań związanych bezpośrednio z użytkowaniem nieruchomości;
- utrzymywanie kontaktów z właścicielami i/lub najemcami, w tym rozpatrywanie wniosków i skarg, zgłoszeń o awarii;
- prowadzenie ewidencji lokali, właścicieli i najemców, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości;
- zapewnienie obsługi eksploatacyjnej nieruchomości, poprzez nadzór i kontrolę zawartych na rzecz wspólnoty mieszkaniowej umów z dostawcami mediów oraz w razie konieczności wyszukiwanie nowych usługodawców;
- prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej wspólnoty mieszkaniowej.

Obsłudze administracyjnej i technicznej
- nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości nieruchomości;
- nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie technicznym nieruchomości wraz z instalacjami, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami wykonawczymi oraz innymi mającymi zastosowanie, a także zasadami prawidłowej gospodarki;
- organizacja przeglądów i koniecznych napraw zapewniających prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości;
- nadzór kontrolą warunków bezpieczeństwa nieruchomości w zakresie ochrony przeciwpożarowej, organizacja odpowiednich przeglądów w tym zakresie oraz wyszukiwanie podmiotów do wykonania koniecznych prac z tym związanych;
- nadzór nad zapewnieniem zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków;
- zapewnieni bieżącej obsługi technicznej nieruchomości poprzez dobór podwykonawców oraz nadzór i kontrolę wykonania zawartych na rzecz wspólnoty mieszkaniowej umów;
- przygotowywanie planów remontowych i konserwacyjnych.

Obsłudze finansowej
- realizacja bieżących rozliczeń wspólnoty mieszkaniowej, monitorowanie płatności i zaległości w płatnościach;
- obsługa indywidualnych kont rozliczeń finansowych dla wpłat na zaliczkę na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnych nieruchomości, usług komunalnych i funduszy remontowych;
- podejmowanie rozmów z właścicielami i/lub najemcami, kierowanie wezwań do zapłaty, ostatecznych wezwań do zapłaty itp.;
- kontrola prawidłowości otrzymywanych od usługodawców dokumentów finansowych oraz przygotowywanie i realizacja płatności w imieniu wspólnoty mieszkaniowej;
- prowadzenie bieżącej obsługi księgowej, pozwalającej na wygenerowanie zgodnych z obowiązującym prawem dokumentów finansowych;
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do realizacji płatności z tytułu danin publiczno-prawnych (podatków, ubezpieczeń i innych opłat) obejmujących nieruchomość;
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do prowadzenia sprawozdawczości finansowej;
- przygotowywanie planów finansowych i przedstawianie analiz finansowych związanych z bieżącą eksploatacją nieruchomości, jej stanem technicznym oraz możliwościami rozwoju.

Obsłudze prawnej
- opracowywanie i opiniowanie umów związanych z funkcjonowaniem wspólnoty;
- realizacja spraw sądowych związanych z dochodzeniem i późniejszą windykacją należności, dotyczących wspólnoty mieszkaniowej;
- obsługa i nadzorowanie spraw sądowych związanych z obsługą wspólnoty mieszkaniowej lub innych na podstawie odrębnych ustaleń;
- opracowywanie i opiniowanie uchwał i innych aktów prawnych dotyczących funkcjonowania nieruchomości, np. Regulamin Porządkowy, Statut Wspólnoty Mieszkaniowej, Regulamin Parkingu itp.